Het concept is voornamelijk ontstaan door experimentatie met de engine en sprite masks. Het originele idee is dat de zijkanten van je scherm een ander camerabeeld hadden maar ik experimenteerde met verschillende soorten mask. Op een gegeven moment bedacht ik een checker patroon van een pixel, hierdoor had de speler twee perspectieven in elkaar. Daarna besloot ik om een camera op de voorkant van de spelers hoofd te zetten en de andere op de achterkant van de spelers hoofd. Hierdoor loopt de speler altijd vooruit en achteruit te gelijker tijd. Om het voor de speler makkelijker te maken in welk perspectief ze zitten heb ik de objecten in elk perspectief een andere kleur gegeven en de helft van de muren grijs gemaakt. Daarnaast heb ik in het midden van de kamer en blauw vierkant gestopt wat het middelpunt aangeeft. De rode en groene objecten zijn alleen te zien in hun eigen perspectief. Als laatst moest ik een doel toevoegen aan het spel. Ik heb het doel simpel gehouden en besloten dat de speler twee objecten moet vinden in het verkeerde perspectief en deze elkaar aan te laten raken. In elke perspectief is een vorm een ander vorm en die moeten elkaar raken.